2017年08月18日

ハリウッド映画原作メジャーデビューPR戦略



posted by KURARIN at 01:10| Comment(0) | 日記 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

2017年08月11日

真夏のダ・ヴィンチ考

「受胎告知を医学的見地から読み解く」


天使ガブリエルがマリア様に受胎告知をする
シーンは沢山描かれていますが、
このダ・ヴィンチの受胎告知はガブリエルが主役。
マリア様を他人事のような無機質的な表情にしたのは、
敢えてドラマ性を避けた思惑があったのかもしれません。
医学的に処女からは子供は産まれない。
当時はまだ代理出産の医術は無かったと思いますし、
マリア様が単為生殖だったという想像も働きますが、
これはぜったいあり得ない。
ガブリエルはどういう想いだったのでしょうか。
このアイデアを考えた人はどういう思いだったのか。
本気で考えるのもバカみたいに思うでしょうが、
生まれた子がキリストとなると話がちがいます。
アブラハムの長子が本妻のイサクではなくて、
そうではなかった人のイシュマエルで、
マホメット(アラブ)の祖といわれますが、
イスラム教圏とユダヤ・キリスト教圏の争いは今日まで続くことに。
十字軍がキリスト教圏では正義にとらえられてはいますが、
その逆もありきです。
イスラムにも(イスラム国ではない)正義がある。
その後2千年も世界の宗教政治に、
影響を与えた布石ともなる受胎告知。
新たな受胎告知で新たな救世主が現れるのか。
改めて争いのない世界の構築は、
人類に課された大きな命題といえます。
それを乗り越えないと人類は今より絶対進化しない。




「モナリザは微笑んではいない」


モナリザは世界的な名画といわれていますが、
果たしてそうか。
先入観や前準備なしにその絵画にあたり、
想像力と自分なりの分析や評価を与える
楽しみ方もあってもいいのではないかという、
スタンスも必要。
単なる美術評論だけで、
絵画は判断されてたまらない。

さて、本題。

モナリザの性別は男性か女性か。
もちろん見た目は40代の熟女風ですが、
果たして微笑んでいるのか冷笑なのか。
微笑んでいそうで、
そう微笑んではいない。
臨場感と自然さが薄い笑みで、
モデルを前にしたものではなく、
想像で描いたものでしょう。
ジョコンダといわれる習作の数々では
うら若き貴婦人です。
母親への回想がベースになっており、
顔はダ・ヴィンチそのものです。
posted by KURARIN at 13:16| Comment(0) | 日記 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする

2017年08月10日

はい、こちら2020東京五輪、第九章その三

<第九章:その三>


 工期が大幅に遅れている新国立競技場についに犠牲者。ついに過労死で自殺者がでた。心よりご冥福をお祈りいたします。これが今後の工期に及ぼす影響は大きくなるだろう
開催には間に合うのだろうか。。。
安藤忠雄さんがせっかく採用した案を、安倍総理自身が闇に葬ったのは痛かった。これは金がらみの事じゃなく面子の問題だったんだろう。個人的にはイラン出身のイギリスの建築家ZAHAさんの、デザインは良かったと思っている。それで招致が決まったといってもいい。イスタンブールはそれまで有力視されていた。ロビー活動の善し悪しも否定はできないが。日本はプレゼンで絶賛して招致に成功した一番の功績を、自ら台無しにしてしまった。IOCはプレゼンテーションと実際の建設との整合性は、とくに問題にしないとの認識を世界に露呈してしまった。五輪の誘致はできもしないウソ八百を並び立て、五輪委員を取り囲めるかという、アンフェアな戦いと言っていいだろう。隈研吾氏は立派な建築家らしいが、木造が中心で自然に優しい、そして空調機能はなしで、観客にはかち割りを配ることになる。おそらく真夏の新国立競技場の周りには、救急車が大勢待機し、熱中症などで都内の病院は大忙しになる。どうするんだろう。開閉式の国立競技場は世界でも初だそうで、2020東京五輪のレガシーになるはずだった。けちくさい発想で部族的思考しかできない日本人、というレッテルを貼らされたも同然だ。その新国立競技場の現場で自殺者が過労での悲劇を生んでしまった。マスコミは表沙汰にはしないだろうが、大幅な遅れが出ているそうだ。突貫工事で無理してやっている証拠だ。噂では2020東京五輪開催までには間に合わないと聞いている。築地や豊洲問題ですったもんだしている東京都。当の知事は都政より国政を目指していることは明白。ZAHAの新国立競技場を闇に葬ったツケは果てしなく大きい。


_____________________________



Present from ZAHA.

In new National Stadium where a term of construction work is delayed substantially, at last, victim.
A suicide has gone out by a death from overwork at last. I'll wish for rest in peace more than a heart.
The influence this exerts a term of construction work future probably becomes big.
Do you make for holding?

The plan Mr. Tadao Ando adopted hard.
It was painful that one covered up Abe Prime Minister.
This would be a problem of face, not a money related thing.
Personally, of Mr. British architect ZAHA from Iran.
I think the design was good.
You may say that invitation was decided with that.
Istanbul was seen as a prospect up to that.
Good or bad of lobbying can't also be denied.
I acclaimed Japan by presentation and succeeded in invitation, the achievements which is most.
I have made it spoiled personally.
IOC, the consistency with the presentation and the actual construction?
The recognition that it isn't made a problem in particular has been exposed to the world.
The bullfinch to which Olympics can't also be attracted, eight hundred, stand in a row.
Whether Itsuwa commissioner can be surrounded.
You may probably say an unfair war.
Corner Kengo seems to be a wonderful architect, but a wooden construction is gentle naturally at the center.
And I'll win the air conditioning function separation against an audience and distribute the percentage.
An ambulance probably stands by in large numbers around new National Stadium at midsummer.
A hospital in Metropolitan area becomes very busy by heat exhaustion. How will you do?
It's said that National Stadium of an opening and shutting way is also first in the world.
It should be Legacy of 2020 Tokyo Olympics.
The Japanese who can do only tribe-like thought by the idea that they're stingy.
You almost made put the label which says so.
A suicide has produced tragedy by overwork at the site in new National Stadium.
The mass communication wouldn't be made publicity.
It's said that substantial delay has gone out. The evidence that I'm overstraining myself by a rush job.
I hear that that rumor doesn't make by 2020 Tokyo Olympic holding.
Tsukiji and Tokyo-to making a big fuss over Toyosu problem.
It's obvious that a governor of tou is aiming at government more than government of Tokyo.
The bill which covered up new National Stadium in ZAHA is big limitlessly.
posted by KURARIN at 20:00| Comment(0) | 日記 | このブログの読者になる | 更新情報をチェックする